lördag 6 oktober 2018

Oktober är en rosa månad

Ni vet väl att oktober är en rosa månad?
Rosa Bandet månaden. 
Här i Finland firar vi Rosa bandet-dagen
fredagen den 12 oktober och till dess skall vi alla ha stött kampanjen
om ni frågar mig. Redan första dagen det Rosa bandet var till salu inhandlade
jag mig ett band för att stödja finländsk cancerforskning och för stödet av de
insjuknade kvinnorna och deras närstående.


Årets band har designats av artisten Anna Puu och hon skriver att "Ingen av oss
väljer cancer. Men vi kan alla välja att vara med och skapa en morgondag då allt
fler vinner över sjukdomen..."


Rosa och rött fick också bli färgen på årets tulpanlökar, som jag
petade ned i jorden under gårdagen. Det skall bli spännande att se
hur många av lökarna som blommar nästa vår och om de blir lika 
vackra som på bilden.
Idag blir det också en rosa dag, men mera om vilken typ av rosa det blir 
får ni läsa om längre fram. Jag önskar er alla en fin-fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar