onsdag 31 oktober 2018

Återblickar (oktober 2012-2018)

Jag började blogga våren 2012 och har hållit på sedan dess. Tänk!
Jag är helt på det klara med att jag bloggar för att jag tycker det är roligt,
jag gör det för min egen skull. Idag bestämde jag mig för att kika tillbaka och
se vad jag bloggat om de sista dagarna i oktober varje år. Trots att jag bloggar om
pyttesmå detaljer i mitt liv, ger varje inlägg en historia som för mig betyder
så mycket mera än bara det som syns i bilder och text här på bloggen...
Men vad hände då i slutet av oktober år 2012? 


Tisdagen den 30 oktober 2012 bloggade jag om regnet och att jag gärna ville
minnas söndagens solskensväder när jag och sonen hade varit ute på
geocaching tillsammans med T. Det blev en runda i skärgården där det
låg lite snö på marken, men vädret var perfekt!


Den 31 oktober 2013 bloggade jag om min vandring längs Södra Vallgrunds 
vandringsled och som ni ser ingen snö det året.


Den sista oktober 2014 bloggade jag om att jag tagit upp mina morötter och
rödbetor och att vi hade solskensdagar och att vi skulle åka ut till
vår villa vid havsviken för att sova över för sista gången det året.


Den 31 oktober 2015 var det Alla helgons dag och vi tänder ljus och mindes
våra anhöriga som inte längre fanns ibland oss. Det ser soligt och vackert
höstlikt ut det året också.


Så är vi inne i 2016 och den sista oktober blev det dags att tänka på
båtens vinterförvaring och så skrev jag om hur stenarna byggde vårt land.
Den hösten såg också varm och härlig ut.


Men så....förra året 2017 beklagade jag mig över den myckna kalla snön
som låg på marken (våra ankor föll visst in i klagovisan).
 Den 29 oktober blev det regn på kalla snöiga vägar....


Jag kan inte låta bli att lägga in en bild från den 27 oktober 2017 då vi hade
minus 10 på morgonen .... och jag suckade djupt (men det var ju vackert!).
Den första snön smälte bort, och sedan fick vi ju en riktig vinter
i början av detta år.

Årets bilder i slutet av oktober knäppte jag på morgonen den 28:e.
Idag har vi mulet och flera plusgrader. Igår kväll vräkte regnet ned på kalla
vägar och gjorde vägarna blixthala. Ännu i morse var det så halt på vår
grusväg att det måste sandas, men nu börjar visst is-faran vara över.





Vi har haft rimfrost på marken de senaste dagarna, men ingen snö. 
Det var minusgrader under veckoslutet och solen sken (och vägarna var torra och fina).
Men så igår drev sydliga varma vindar in och det började regna....
Nu skall jag ut på en långpromenad, det är mulet och plus 6 grader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar