torsdag 4 januari 2018

Amaryllis och att vara väderprognos

Undrar du om lågtryck är på ingång? 
Då kan du bara fråga hur jag mår, för jag
känner i hela kroppen när snö eller regn är i antågande.
Ju äldre jag blir desto mera känslig blir jag. I morse var jag riktigt trög
och det värkte i hela kroppen, så härmed kan jag avslöja att det
är oväder på gång. Bara så ni också vet....


Nej, det var ju inte om mina krämpor jag skulle blogga om (inte vädret heller),
nej idag hade jag tänkt visa foton på min otroligt vackra amaryllis. 
Nu blommar den med fyra vackert röda klockor - och blomknölen har
ännu fler knoppar på kommande.


De första blommorna som knopp under julhelgen.
 
+

Knopparna vecklade ut sig till nyårshelgen.
 

Nu blommar det så vackert inne hos oss! 
Visst är det härligt med amaryllisar så här mitt i vintern!
Man blir liksom lite gladare av den uppseendeväckande röda färgen.
Ett utropstecken, ett "hej här är jag"!
Det är lycka med röda utropstecken så här i gråväderstider.....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar