tisdag 2 januari 2018

2018, hej på dej!

Så skriver vi 2018 
och jag säger hej och välkommen till ett nytt år!
Det är alltid lika spännande - och tacksamt - att få kliva över ännu
en årstrappa.  Att helt enkelt få hänga med här i livet och skriva ännu ett nytt årtal.
Det nya året firade vi in precis som brukligt är tillsammans med vänner.
God mat och dryck och sedan soffhäng är det som gäller. Vi räknar
ner kring 12-slaget och så önskar vi varandra "Gott nytt år!".


Nyårsdagen randades med ett nytt tunt lager med vit snö. Lite nyfräscht, friskt och
blomstrande! Precis som inne hos oss där flera hyacinter sprider blomdoft och 
där de vackraste amaryllisarna äntligen har slagit ut i blom!


Nyårsdagen betydde gäster hemma hos oss. Vi började med varm glögg och
en lång pratstund. Sedan vankades det lite saltmat innan det blev dags att
 bänka oss för den lilla kaffetåren.



Jag hade bakat en cheesecake med smak av apelsin, mums (recept härifrån).
Det är trevligt med gäster på besök. Trevligt med samvaro, där vi diskuterar
stort som smått. Där karlarna sitter i sin diskussionsgrupp och vi damer i vår,
och sedan får vi till en gemensam grupp vid kaffebordet....
och skratten klingar....


Tack för vackra tulpaner, de påminner mig om en ljus vår!


Mot kvällen fladdrade så äntligen ljusen i våra islyktor och granristomten
med potatisnäsan fick titta fram under snömassorna....
Ett nytt år och massor av nya möjligheter!
Jag säger bara: Hej och välkommen till mitt 7:e bloggår!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar