onsdag 1 november 2017

Hej på dig november!

Igår tog vi ett soligt och trevligt farväl av oktober och nu skriver vi redan
november. Nu blir dagarna kortare och nätter blir bara längre.
Det är nu det gäller att ta vara på varje ljus timme. 
Det är nu vi behöver ljuset som allra mest för att må riktigt bra.
Det gäller att gå ut fast vinden nyper i kinden. Det är nu det gör så
gott med bara en kort promenad med massor av frisk luft.
Efter det uppskattar vi stugvärmen allra bäst!


I går hade vi solsken och från morgonen ett skönt krispigt höstväder och
jag gick ut och kisade mot solen och de miljontals kristaller som glittrade
i nattens rimfrost. Ni vet, det är inte illa att vara miljonär! Ja,
en morgonstund när man äger alla iskristallerna.



För om man inte tittar noga efter ser man bara brunt och visset,
men det är nu det är som vackrast! Rimfrost - och kristaller!


Sedan gjorde jag mig en stadsdag. Det är evigheter sedan jag åkte in till staden
och nu var avsikten att inhandla två små saker och lite bröd och mjölk. Resten av
tiden tyckte jag att jag kunde kolla lite i affärer. Ögonshoppa heter det visst.
Dessutom träffade jag flera trevliga vänner
som också var ute på shoppingrundor. Jag hade en toppendag!



Ni som känner staden vet var jag rörde mig. 
Jag njöt verkligen av min dag och jag tänkte att "vad är bättre än omväxling".
Nu skall jag tänka positiva tankar varje novemberdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar