torsdag 23 november 2017

Snöstorrrr...rr......rrr..rm

I morse vaknade vi till en kraftig vind och snöfall.
Säsongens första snöyra var ett faktum och hela förmiddagen virvlade
snön kring i vinden. Nu håller vädret på att ändra sig, till midnatt
väntas massor av värmegrader. Alltså blir det etter värre med regn, takdropp
och hala vägar.....


På förmiddagen när jag var ute för att ge ankorna mat och vatten
beslöt jag dokumentera snöeländet. I vattentunnan hade
vattnet frusit till is och jag var tvungen att hugga mig ner med en hammare.
Trots att det endast var omkring minus 3 grader hade det bildats en
tjock isskorpa. Ankorna var glada att de fick stanna inne, men de tjattrade
värre än vanligt.... (Jo, jag ser att det snöar och blåser!)




Jag bestämde mig för att gå in i skogen bakom uthusen, där blåste det inte
så mycket, någon promenad ute på slätten blev det inte idag.
(Vi får se till kvällen vad jag hittar på, snöyran kanske avtar.)


Jag var utomhus max 5 minuter och väl inne igen såg mössan ut
så här... där fick den ligga på tork.
Vet ni vad som är det bästa med snöstorm?
Jo, det är när man får sitta inne i ett varmt hem, titta på
snökaoset utanför fönsterrutan medan man smuttar på en kopp kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar