fredag 10 november 2017

Röd himmel i november

Vill man njuta av något riktigt vackert i november, då är en vacker
solnedgång ett av det vackraste man kan tänka sig! Dagarna blir ju bara kortare
så här i november och redan vid femtiden på eftermiddagen har solen krupit
ned bakom skogstopparna här hos oss (om vi haft en solig dag vill säga,
annars är allt grått och kvällsmörkret kommer snabbare ändå....)
Häromkvällen bjöds vi på en vacker kvällshimmel och jag rusade ut med kameran.



Rött och en gnutta guld - och så vackert! 
Jag stod ute på vägen och knäppte några foton, sedan gick jag 
en sväng, allt medan det röda på himlen ändrade formationer och uttryckssätt.




Stenarna som står på hög fick utgöra en vacker fond mot solnedgången.
 Sedan fortsatte jag mot skogsbrynet allt medan jag höll blicken på den 
svarta gångstigen och den röda himlen....


Trots novembermörkret finns det mycket att njuta av!
(Efter ytterligare någon timme dök ju norrskenet upp på himlen, men 
det fotade jag inte den kvällen).


Nästan i en hel timme lyste det röda upp himlen och vår höstkväll.
Sedan lade sig kompakt mörker och så småningom
glittrade den gula månen och tusentals stjärnor där uppe på himlavalvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar