lördag 18 november 2017

Trevlig kväll med GVB-gänget

I går kväll träffades vi GVB-gänget för både bowling och mat.
Tillsammans med mina fd arbetskamrater firade vi att M & M kommer att
byta arbetstitlar. Den ena byter till en lugnare tillvaro medan den
 andra håller ångan uppe och byter stol fr.o.m. måndag.
Lycka till med era nya karriärer killar!



 Efter arbetsdagens slut strålade vi samman vid stadens bowlinghall 
och det blev match, nästan på blodigt allvar. Här slängdes kloten ut med
mer eller mindre precision. Vissa har ju varit bowlingproffs, men de flesta var
glada amatörer som inte spelat på år och dagar....


Sedan åkte vi iväg till en av stadens trevliga restauranger. där vi lät oss väl smaka.
Vi hälsades välkomna med årets första glögg och sedan började vi studera
menyn. Här satsade jag på restaurangens meny-förslag med både förrätt,
varmrätt och efterrätt. Förrätten bestod av "rimsaltad gös, handskalade räkor, äppel, gurka,
smetana och kall rökt forellrom", allt bara slank ned. Sedan kom varmrätten på
bordet och även den smälte i munnen. Här ser ni renfilén som var supergod.


Till efterrätt vankades det havtornsparfait, Maxmo chokladkaka, chokladsorbet och
några klickar havtornssylt och en vacker ätbar blomma.
Nej, vi åt inte hela tiden .... vi hann också sitta och avhandla allt
mellan himmel och jord också. Och så hade vi roliga lekar,  humoristiska tal
med stiliga dikter och allt möjligt skrattframkallande....


Med inspiration från" Digiloos" textremsor hade vi en jättekul tävling.
När man sitter hemma i soffan och ser på tv ser det så lätt ut, men sedan när
en textremsa visas upp för en när det är tävling, ja då blev det betydligt knepigare.
Men vi vann! (Ha, här kan jag skryta hur mycket som helst...!)
Den sista textremsan kom från eurovisionsvinnarlåter "Digi-loo-digi-ley" och då
passade det utmärkt att förära guldskor åt de två killarna som vi firade....!


Vi hade en riktigt gemytlig kväll, precis som i fornstora dagar.
Till slut måste jag säga att jag är så tacksam och glad att jag ännu får tillhöra
GVB-gänget. Vi är ju bara bäst! (Där fick jag skryta igen!)

1 kommentar:

  1. Oj så mycket god mat du visar, nu dreglar jag över hela tangentbordet.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera