söndag 19 november 2017

Glatt och trevligt i november

Normalt är ju november en grå, trist o tråkig månad, men i år
är november den bästa månaden. Eller vi kan väl säga som så
att jag gör den glad och trevlig. Jag har helt enkelt ställt om i hjärnan.
Glatt och trevligt. 
Punkt.


I natt föll lite snö (för mycket tänker kanske många...) och det blir ljust och trevligt.
Idag är det varmare än i natt, så snön blir lite våt och kladdig. 
Perfekt för snögubbar och snölyktor, tänker jag
(halt och eländigt med snöskottning, påstår andra....).


Jag sitter här inne och myser i stugvärmen och jag har tjuvstartat med
den första adventshyacinten... November är ju ändå rätt nära december med
advent och jul - så lite tjuvstart får man väl ändå bjuda på.
Mossan med både harsyra och kvistar, den röda klasen rönnbär 
får tillsammans med kottar från Spanien och hyacinten bli mitt 
vackra blickfång som jagar bort slask och grådask.


Jag har faktiskt lärt mig att tänka positivt, det gör gott åt kroppen.
En annan sak jag lärt mig det är att leva här och nu. Njuta av dagen liksom.
Visst har man ju hört i hela livet om just dom här sakerna, men att verkligen
göra och tänka så, det är något helt annat. Det gäller att ställa om sig, 
att bli aningen mer egoistisk samtidigt som  man måste bli mera generös.
Ha en bra dag alla ni som kikar in hos mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar