lördag 4 november 2017

Det brinner ljus

Alla helgons helg och vi tänder ljus för alla de nära och kära
som inte längre finns ibland oss. 
En kväll som denna lyser det tusenfalt. En flod av ljus som lyser
upp till himlen som en hälsning till våra kära.


Jag tycker det är så vackert med alla de ljus som pryder kyrkogården denna kväll.
Ljus med hjärtan och änglar. Ljus som visar att vi bryr oss, att vi 
ännu känner samhörigheten med dom som lämnat oss.


I går kväll tände jag ljusen på mina anhörigas gravar och i kväll tände vi
ljusen för sambons bortgångna. Min vana trogen stannade jag vid ljushavet som
finns för dom som denna kväll inte kan stå nära sina anhörigas gravar, de är för långt borta.
Jag stod där och såg på ljusen, ljusen som stod så nära varandra och jag 
kände glädjen mitt i all denna saknad. Samhörighetens värme.
Det brinner ljus för gemenskapen, banden som aldrig brister....

2 kommentarer: