onsdag 15 november 2017

Ett vackert novemberljus

Denna novemberdag har bjudit på en liten knippe snöflingor och rikligt
med snökristaller - men också massor av vackra solstrålar. Dagen har dessutom bjudit
 på ett mycket vackert ljus. Tyvärr lite svårt att fånga med kameran, för ni borde
ju samtidigt få andas in den friska och klara höstluften, uppleva ljuset och skuggorna som
avlöste varandra allt efter molnen åkte fram på himlen och gömde solen och visade den igen....



En perfekt dag för en långpromenad!
Nu var stigen ute på slätten frusen och mina steg var lätta när jag
vandrade framåt denna krispiga solskensdag.




Rimfrosten glittrade i gräset.



Ljuset var alldeles fantastiskt. Det var så mjukt som det bara
kan bli en kall och solig dag i november!
(Jag kom hem med femtio bilder i min kamera.)


Sol och skugga.



Här på ängarna har fåren betat denna sommar, nu har rimfrosten tagit över.
Rimfrost och en lätt eftermiddagsdimma.


Rimfrost i mossan uppe på en sten.


Idag gick jag längs en av stigarna in i skogen.


Jag hörde hur det knäcktes några grenar framför mig.....
månne det var älgar eller hjortar? En fågel skränade uppe bland
träden, såg den månne mig och de andra djuren...?
Jag såg inga djur. Jag njöt av att vara ensam... eller ganska ensam....


Myrstacken låg öde, myrorna har krupit ner i stacken inför vintern.


Några tappra svampar gömde sig i mossan.


Det var alldeles vindstilla inne i skogen.
Dagens glädjepiller var min skogspromenad som faktiskt tog någon
timme. En mycket härlig dag! Fler foton längre fram (det kanske blir
blaskväder någon dag, då plockar jag fram fler vackra rimfrostfoton!).

1 kommentar:

  1. Vackert novemberljus skriver du, det blir ju positivt. Jag tänker oftast gråa dystra november = negativt, ja jag vet att det finns många glädjeämnen och tacksam är jag för att bo i detta land utan krig och uppbrott, man önskar att alla världens styrande vore mindre egoister. Bara att höra nyheter gör mig frustrerad, byta kanal ???
    Tack snälla för bra tips vad man kan hitta på i det gråa, att lata sig var bra, hi hi . . . det gör jag mer än gärna. Jag gjorde faktiskt ett ryck idag med att laga en middag jag inte gjort innan, fiskpiffar av tonfisk i olja, hittade på resten av innehållet och jag fick 8+ poäng av Rolf, hi hi . . . Ludde gillade dem oxå men jag tog mindre krydda i hans piffar. Ska fixa lite go-fika imorgon, annanaspaj har jag tänkt mig. Jag är inte mycket för sött men den pajen är okej för mig i smaken.
    Ja genast blev mitt tänk på bättre humör . . .
    Tack för vackra november bilder, kan det vara så vackert nu, 'fniss' . . .
    och 50 bilder är bra gjort.

    Kram/ Eva

    SvaraRadera