lördag 2 mars 2013

Med örat mot marken

Vinterstorm.
I dag virvlar snön ner. Vinden tar tag i flingorna
och bildar sylvassa snöbyar ute på slätten.
Vid skogsbrynet, där vi har vårt hus, kommer 
den iskalla vinden med sin snörök invinande och
snön virvlar runt runt och lägger sig i höga snödrivor. 
Hualigan! Vilket väder!
Det känns långt till våren....

Själv har jag lagt örat mot maken, och konstaterat
att jag måste ta det lugnt idag. Skall jag vara ärlig har 
jag sovit mest hela dagen. Det rosslar i bröstet och
hostan är seg och ihållande.


Nu mot kvällen har jag gjort mig en varm kopp te och så
fick det bli en citrontopp och ett ballerina-kex. 
Måste muntra upp mig, trots att smaklökarna
också har drabbats av flunsan.

Ha en fin lördagskväll!


4 kommentarer:

  1. Här är det ingen vidare fart på smaklökarna heller ,sov bort halva dagen också men det känns som om jag inte har någon feber nu så få se om det blir första dagen .Vi får väl hoppas på det bästa för oss ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att förkylning och virus eller vad det är ...är så segt....

    Här hos oss är det lite vårkänsla äntligen :)

    Hoppas du får en fin dag
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Snöyra och minusgradera muntrar jagar vare sig bort influensor eller muntrar upp livsandarna. Nu hoppas vi att du snart kan gå i upprätt läge igen och att våren fär börja jobba! ♥

    SvaraRadera
  4. Det var förskräckligt vad ni drabbats av influensan!! Nu hoppas jag verkligen att citrontoppen ihop med te gjorde nytta...
    Krya på dej!!
    Kram kram

    SvaraRadera