måndag 11 mars 2013

Typiskt marsväder

Under veckoslutet hade vi strålande solskensväder.
Som jag har längtat efter solen, och nu visade den sig från sin
soligaste sida. Och avslöjde smutsiga fönster och små
dammkorn lite här och där... Men vad gör väl det! 

Soliga dagar i mars brukar betyda kalla nätter. Kallt hade vi
det så det förslog, ner mot - 20 grader nattetid. På dagen värmde
solen och vi hade kring -5 grader. Satt man inomhus märkte man 
inte den kalla vinden ute på slätten....


På morgnarna hade vi vacker rimfrost. 
Vita vackra kristaller i träden.


Senaste natten var inte lika kall, det var runt - 10 grader
när jag steg upp. En lätt kölddimma drog längs åkrarna.


Riktigt härligt marsväder. 
Ännu med massor av snö, kalla nätter -
 men också med solen som börjar värma litegrann.

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder på kylan , såg att det kommer mera snö nu igen men det är ju vårdagjämning först nästa vecka så varför ha bråttom ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Visst känns det som om det blev vinter med besked. Vi har eldat mer än någonsin i öppna spisen. Hoppas på litet mer sol i veckan när vi har utedag! Vilken söt baby i förra inlägget!
    Ha en skön "sista" vintervecka! ;o)

    SvaraRadera
  3. Ja...nog är det marsväder alltid...men brukar det verkligen vara så kallt...?? Ja, jag känner att jag gnäller om snö och kyla, men det är så att min kropp värker så när det är för kallt, och därför tycker jag det räcker nu. Men solen gör sitt, som du skrev, och påminner också om att fönstren är det ett tag sen jag putsade...men va gör väl det??!! Bara att njuta av strålarna!! Sen...din sista bild...så otroligt vackert och magisk!!
    Ha en bra dag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Kikar in för att berätta att jag lägger ner min blogg!
    Förklaring finns på min blogg.
    Tack kära du för den här tiden :)
    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera