tisdag 26 mars 2013

Härliga marssolen!

Marssolen lyser och värmer.
Jo, faktiskt värmer solen mitt på dagen.
Till natten, när solen har lagts sig till vila, då kommer den isande 
kölden tillbaka. Varje dag samma sak; kalla nätter - soliga dagar. 
Men ännu får vi vänta på den där riktiga vårvärmen, när det är så där 
runt + 5 eller + 10 grader. Så att snön så småningom börjar smälta.
För det finns ju en del snö som skall bort,
 innan gröngräset kan börja växa....


I söndags gick vi ut till vår sommarvilla ute vid fjärden. 
Vägen har vi inte upplogad, men några skotrar hade kört upp 
en bra promenadväg åt oss. Solen sken och det var nästan vindstilla.






Vi högg bort en hel del träd kring våra hus och sedan
satte vi oss på villa-verandan och njöt av lite dricka och 
några smörgåsar. Solen värmde och det droppade från taket.
Perfekt marsväder!


Nu önskar jag att det vackra marsvädret skall hålla i sig
över påsken, så att vi kan åka ut till vår villa igen!

2 kommentarer:

  1. Ooo såå vackra bilder!!

    Hoppas du får en riktigt skön och avkopplande helg:)

    Glad Påsk min vän
    Påskkramar från Lollo♥

    SvaraRadera
  2. Underbart!! Nu kan man verkligen hoppas på att våren är på G!! Har också smugit fram en stol på altan, kaffe i eftermiddagssolen...det är guld värt!!
    Tack för kommentaren på min blogg. Jag kommer kanske med ett inlägg då och då, men inte som förr, inte som det känns nu i alla fall. Men jag har INTE glömt bort mina gamla vänner för det!!
    Kram kram

    SvaraRadera