fredag 8 mars 2013

Internationella kvinnodagen

Varje år den 8 mars uppmärksammas ojämställdhet och 
kvinnors situation i hela världen. Egentligen tycker jag att det 
inte behövs en speciell kvinnodag, men när världen ser ut som den
gör, så tycker jag faktiskt att det borde vara kvinnodag varje dag.
Vi tror att vi lever i ett jämställt samhälle, med så är det ju inte.
Inte på långa vägar ännu. Därför vill jag puffa på alla kvinnor,
vi är värda mycket mer - vi är värda jämställdhet!

Idag har vi haft en härlig vinterdag (tror jag, för jag har jobbat så flitigt
att jag inte hunnit titta ut genom fönstren....). I morse var det kallt,
solen steg upp ovanför skogstopparna när vi åkte in till jobben.


I kväll när jag åkte hem efter en 12-timmars jobbdag  hade mörkret
lagt sig och man såg några enstaka snömoln på himlen.
(Jag har visst jättesmutsig vindruta, men vad gör väl det....)


Nu är det fredagsmys här hemma resten av kvinnodagen.
Ha en fin kväll alla ni som tittar in!

2 kommentarer:

  1. Min man började jobba idag efter sin tredje sjukskrivning 11 veckor har han hållit på .hoppas du får en trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Fint att du uppmärksammar kvinnodagen, tänkvärda ord du skriver :)
    Hoppas du får en riktigt fin helg
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera