tisdag 19 mars 2013

Sarahs nyckel

I dag tänkte jag rekommendera en bra bok.
Jag sträckläste boken med tårar i ögonen, det här
är en bok som berör - på många plan.


Pocketboken köpte jag i Stockholm före julen, men jag
läste den först för några veckor sedan.
"Sarahs nyckel" är skriven av Tatiana de Rosnay. 
Hon är en av  Europas mest säljande författare.
Boken lyfter fram de tabun och den tystnad som omger en 
skamfläckad händelse i Frankrikes historia (judeutrotningen),
samtidigt som boken skildrar en modern kvinnas liv i dagens
Frankrike och USA. Läs den, om du inte redan har gjort det!


2 kommentarer:

  1. Tack för tipset ska kolla in den boken.
    Just nu har jag fastnat för Tamara McKinleys romaner. Australien, Tasmanien, jag bara njuter av att läsa om dessa länder...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Tack vare den enorma värmebölja som stöttade mig i min sorg över näthatet, har jag samlat kraft och övergår nu från Guldkorn till Solglitter och Ann-Louise blir Lollo :)
    Tusen tack och varma kramar för stöd och uppmuntran ♥
    Välkommen att kika in på Solglitter just nu pågår en utlottning :)
    Kramisar i massor från Lollo♥

    SvaraRadera