söndag 22 april 2012

Mässan

Idag var vi tre damer på mat-, rese-, bok- och trädgårdsmässan.
Vi siktade främst in oss på trädgårdsavdelningen (fast först provsmakade vi lite mat).


Det var mycket folk, trångt i gångarna och ibland svårt att komma framåt.
Ibland stannade vi för att prata med bekanta.
Trädgårdsavdelningen var uppbyggt kring ett litet kapell.


I kapellet hade ett brudpar gift sig igår. Kring portarna in till kapellet hade man
bundit långa, vackra girlanger av björkris. Riset hade dekorerats med gröna blad och nejlikor.


Skolelever hade byggt upp en trädgård kring kapellet. 


Till och med ett vackert blommande träd hade man i planteringarna.


Och grönsaker fanns i ett hörn. Åh vad man längtar efter att själv få jobba i 
trädgården och få jordiga händer!


Jordiga händer fick vi när vi grävde fram blomrötter, som var till salu. 
Vi valde inte dessa som syns på bild, utan vi satsade på höstflox.


Hugade köpare kunde införskaffa ett citronträd för 120 euro.
Nåja, vi gick förbi...


Här en fiffig idé: en blomma i ett litet rör (eller vas egentligen), som man hängt upp i ett träd.
Riktigt dekorativt med många blommor upphängda i trädet.


Vackert rostiga inredningsdetaljer fanns också att köpa.


(Klicka på en bild, så blir den större).

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vi tänkte också besöka mässan i dag, men annat kom i vägen! Ser ut att vara många intressanta upplevelser!
    Vad roligt att du vill vara med i lotteriet ...
    så hittade också jag till dig :O)
    Önskar dig lycka till!
    Jag kommer gärna igen!!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Hej Vform! Vad roligt för du är min första kommentar! Jag har just börjat blogga och är ny med allt i den här typens datavärld. Dagbok har jag skrivit hela mitt liv, men detta är något spännande nytt!

    SvaraRadera