torsdag 5 april 2012

Skärtorsdag

I morse fick vi snö.
Vid middagstid tittade solen fram och nu mot kvällen 
känns det lite mera vår i luften igen. 
Nu har vi påskledigt i några dagar. Skönt!


Jag har satt lite påskfjädrar i vinterkransen som jag har 
vid ytterdörren. Kransen har jag bundit av blåbärsris, men den 
har hängt ute i över ett år så den ser alldeles brun ut.
Klockan är från "Oskars klockgjuteri". Bra på sommaren 
när man behöver ringa in sina karlar 
till eftermiddagskaffet....


Påskäggen köpte jag i början av 1980-talet när jag bodde
i Umeå. Det är handmålade äggskal. Jag minns att 
jag tyckte att dom var alldeles för dyra när jag köpte dom. 
Fast jag föll för dom direkt, och jag är lika glad
varje påsk när jag hänger upp dom i påskriset.
Visst får glädje kosta!

Idag har sonen fått sitt mopedkörkort. Grattis!
Så var både traktor- och mopedkörkorten avklarade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar