torsdag 19 april 2012

Vårtecken

På min lediga dag har jag städat här hemma (till och med skurat golvet!) och tvättat några
maskiner med smutstvätt. Jag hängde upp sängkläderna där ute i solen!
Runt 12-snåret styrde jag kosan till min hemgård. 
Har pumpat upp lite vatten från den tomma potatiskällaren.


Och så har jag njutit av solen! Jag tog en kudde och satte mig i
ladugårdsdörröppningen. Mumsade i mig en gris och drack saft, medan jag 
spanade på småkrypen som yrvaket flög och kröp runtomkring.

Vårens första blommor fotograferades. Det är tibasten som blommar
på gården. Fram emot kvällen brukar blommorna dofta sött och start.
Tibasten påminner mig om min pappa. Han och jag har hämtat våra tibastbuskar
ute i skogen. Pappa var ingen blomstervän direkt, men tibasten tyckte han om.



Det fanns också andra vårtecken i de igenväxta blomsterrabatterna. 
Lupinernas och liljornas blad var gröna och vackra mot husväggen.
Libstickans blad är tydligen röda av kölden. Den brukar växa så det  
knakar och bli ca 1 1/2 meter hög.


Nu far jag och sambon till villan. Sambon skall sätta upp fågelholkar. 
Sedan sonen fick moped är han sällan hemma på kvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar