tisdag 24 april 2012

Gårdagens kvällspromenad

I natt fick vi regn (tack och lov ingen snö!) och idag har det
varit smågrått hela dagen. Men man lever ju på gårdagens vårvärme!

I går kväll gick jag ut på en långpromenad. Den började vid svärmors och 
hennes blomsterrabatt, för där blommade de första krokusarna.


Sedan gick jag mot skogen och i skogsbrynet hade några svanar 
slagit sig ner för att mumsa i sig något gott. Dom gick stolta kring 
och tittade på mig. "Vad månne hon gör här på vår åker?" tänkte de säkert.



Så styrde jag stegen in mot skogen. I skogsbrynet var det snö, men inne i skogen
längs en skogsstig (dom brukar rida med hästarna längs stigen) var det 
torrt och bra att gå.  Här växer lavar på träden. Man brukar ju säga
att det är ren luft där lavarna trivs.


Det var så lugnt och fridfullt i skogen, trots att fåglarna sjöng för full hals.


Sedan fortsatte jag min kvällspromenad längs några småvägar tills jag kom hem.
Då hade jag varit ute nästan i två timmar!


1 kommentar:

  1. Hej! Tack för din häslning hos mig! :)
    Roligt att du hittat blogglandia och börjat blogga själv. Det ger en mycket och det är kul att blicka bakåt efter en tid, och se hur allt förändras.

    Ha en skön vecka!
    Kamomilla

    SvaraRadera