onsdag 11 april 2012

Nya vackra huset

Efter påsken har det varit gråmulet och trist väder. 
Ibland snöslask och det är ruggigt kallt, trots att det är plussgrader. 
Igårkväll hade jag tänkt mig ut på en kvällspromenad, men det blåste alltför
kallt ute på slätten så jag svängde in till sambons syster Y:s hus.
Under påskhelgen har hon flyttat in i sitt nya, vackra hus.


Y stod utanför huset och tvättade bastustenarna och hon bad mig komma 
in och kolla den nya jenkki-sängen. Här en bild på hennes fantastiskt 
vackra sängöverkast (som hon själv har sytt):


Här en bild på den härliga kakelugnen:


Jag måste ju också ta en bild av Kina-skåpet. Tyvärr blev det inte så bra
bild när jag använde blixten:


I hennes inredning ser man spår av åren i Singapore och Hong Kong.

Välkommen tillbaka till hembyn!
Hoppas du kommer att trivas i ditt nya hus på Solsidan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar