lördag 30 april 2022

Idag säger vi hejdå till årets april månad

 Idag är det sista dagen i april och vi firar Valborg med att önska varandra "Glada vappen!". Dagen är lite gråmulen och kylig, inte alls en dag med den vårvärmen som vi alltid hoppas på så här års. Ännu ligger snö i norrlägen och inne i skogarna. Nattetid har vi flera minusgrader och för någon timme sedan föll en drös vitt hagel från ett litet moln (i och för sig smalt det vita nästan genast - men ändå). Jag undrar när man kan slänga långkalsonger och ylletröjor....


Hemma hos mig blommar de vackra väna porslinshyasinterna i rabatter som ännu inte är vårstädade. 


I solboet under körsbärsträdet har krokusen nästan blommat ut.  Här låg snö ännu före påsken för två veckor sedan. Nu väntar jag på att snön skall smälta i min rabatt mot norr för där har jag ju mina påskliljor, pärlhyasinter och tulpaner, dom får gärna snart bekänna färg. 

Ha det bra alla som kikar in hos mig! I morgon kliver vi in i den verkliga vårmånaden maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar