tisdag 3 maj 2022

Årets maj månad har börjat kylig

 Vilken tur att jag har vintermössan och vantarna nära till hands, för årets maj månad har inte börjat med vårvärme. Den har börjat med en hel del sol ... men tyvärr även med en hel del kyliga vindar och få plusgrader. Nu väntar jag på dagstemperaturer som masar sig över 10-strecket och nätter utan frost. Vänta kan man, hoppas kan man.

Första maj avfirades med mjöd från affären och kardemummabullar från bageriet, inget märkvärdigare än så.


 Våren sjöngs in via tv-utsändningen från Åbo, inget märkvärdigare än så här angående vårsångerna heller...


Min vana trogen planterade jag penséer på graven till månadsskiftet. I år var jorden ännu kall och på de ställen där dekorationsvitmossan täckt jorden under vintern, där fanns det ännu lite is... Så nu hoppas jag dessa blommor klarat de första kyliga nätterna...

Idag har det varit "vårvindar friska 🎵", så idag har det blivit en inomhusdag för mig. Snart dags för en långpromenad dock, tror visst vinden har avtagit lagomt till kvällen - fast värmen är inte uppskruvad ännu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar