tisdag 17 september 2024

Närkontakt

 Ibland tittar jag närmare på det jag har framför mig. 

Jag liksom zoomar in och begrundar. 

Som när jag zoomar in på jordärtskockans blomma och knoppar på ca två och en halv meters höjd.

Eller när jag dyker ner bland kirskålen och upptäcker att en squashblomma har slagit ut i blomstring långt utanför odlingslådan...

Eller så njuter jag av sensommarkvällssolen tillsammans med den lilla blåklockan som ännu blommar längs vägen.

Eller den rosa flugsvampen som växer i skuggan nära skogen.

Många kvällar bjuder på röda solnedgångar - den ena vackrare än den andra - och visst blir tistlarnas ulliga "fröbollar" också rosa i kvällningen....

Och jag märker att naturen ännu bjuder på massor av överraskningar när jag riktigt tittar efter! För septembersolskensdagarna de bara fortsätter (dock en lätt liten skur under natten).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar