torsdag 19 september 2024

Kanske septembersommarens sista varma dag....

 Idag noterar jag att det är den 19 september och enligt väderprognosen kommer vi att få en fin och varm sensommardag - sedan utlovas mera höstlika dagar. Så jag tänkte att nu gäller det att njuta av denna vackra dag!

Eftersom mannen i huset jobbar idag tog jag med mig min kopp med förmiddagskaffe och drack den första koppen ute bland sommarns blommor och blad. Och bland ankorna - för dom väntade förstås att något gott skulle falla ner på marken - men jag hade inget tilltugg med mig så dom lade sig ner och stirrade på mig. "Man vet aldrig..." såg dom ut att tänka.

Här ligger så Kalle (närmast mig) tillsammans med sina två fröknar, dom två som är på pricken lika varandra. Eftersom jag inte hade kakor eller annat som bara "så-där" föll till marken framför mina och dras fötter så steg dom upp efter en stund och började äta lite daggvått gräs... Våra lyckliga ankor!


 Så där satt jag i den varma solen och smuttade på mitt kaffe och njöt av denna sommarförmiddag.... En blå himmel och med ett litet tunntunnt moln till vänster Lyckliga jag!

Igår kväll lyste månen ännu stor och rund när jag skulle avsluta dagen. Jag gick ut en stund i det kompakta mörkret när vägbelysningen hade släckts - men den runda månen lyste upp min väg och det var rätt varmt därute. Ännu har vi inte haft nattfrost - men hur blir det månne inatt? Måste jag bära in alla mina sommarblommor och täcka mina trädgårdsodlingar till natten....?

Nu njuter jag vidare av dagen, först en stund inne hos frissan, sedan får jag se vad jag hittar på denna härliga dag. Så nu gäller det: Jag skall passa på att njuta och vara sommarlycklig denna varma septemberdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar