onsdag 28 augusti 2024

Bland stenar och små sjöar

 Augusti månad börjar lida mot sitt slut, nu är det endast några dagar kvar av denna fina månad. Igår kväll sken solen och jag gick ut på en av dessa inspirerande kvällspromenader - denna kväll längs en vindlande stig bland små insjöar och stenar.  Och årets första älgflugor (fy för dom!)...

Det kändes lite höstlikt i luften där jag gick bland flygande fröhus av mjölkört. Vattnet låg platt och ett och annat gult björklöv låg på marken.

Här längs den smala stigen mellan späda björkstammar och tallar gick jag så ut på kvällsvandring. Ser ni den vindlande stigen förresten där i bilden i både ljus & skugga?

Där med kvällssolen i ögonen gick jag längs de smala bergsryggarna. Det låg en del gammalt ris över stigen, så det gällde att jag såg mig för så att jag inte snavade...

... för nerför stigen låg massor av stenar i branten!


Jag gick förbi en del roliga svampar, men speciellt många var dom inte och inte minsta tillstymmelse till ätbara svampar, tyvärr.


Men det var ändå så spännande att vandra bland stenrösena. I det speciella kvällsljuset.


Vackert var det också att vandra där på plattmarken vid de vackra insjöarna. Inte minsta vind där ute, men väl hemma igen tyckte jag att det blåste rätt kraftigt från slätten...


Där ute på slätten balade och plastade eko-bonden in halm inför vintern. Kvällssolen tog adjö med att nästan gömma sig bakom några lätta moln. Det doftade augusti där ute!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar