torsdag 8 augusti 2024

Augustidagar med solsken!

 Äntligen har vi haft tre dagar med solsken! Äntligen efter allt regn! Och värmen har varit runt behagliga 25 grader, så jag har druckit mitt förmiddagskaffe ute i solen och varje kväll har jag avnjutit en stund i den varma kvällssolen allt medan svalorna har samlats och gjort piruetter ute på slätten....

Där jag suttit och kisat emot kvällssolen har jag sett spindelnäten som lyst i den ännu ofriserade granhäcken...

Igår kväll drev några vackra skira moln in från väster.



Det blev ännu en så vacker solnedgång på min kvällspromenad!

Senare på kvällen dansar nattdimmorna in över slätten (dessa foton är två dagar gamla, men varje kväll och natt sveper dimmorna in landskapet i ett grått täcke).

Och varje morgon ligger daggen länge in på förmiddagen. Det känns att vi är inne i augusti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar