fredag 10 april 2020

Glad påsk (så här mitt i stilla veckan)!

Idag har vi långfredag och vi är mitt inne i påskveckan, som
också kallas stilla veckan. Och mera stilla än detta år har jag väl
aldrig upplevt. När jag var liten var ju långfredagen den enda dagen
på hela året när ingen skulle vara ute. Det var den längsta dagen
på hela året. I år skall de flesta av oss, om inte sitta inne så,
 åtminstone inte bege oss ut bland folk. Det påminner mig om
barndomen.... endast med den skillnaden att detta år gäller att ta det
långfredag hela månader i sträck.....



I år hade jag inte tänkt ställa till med påskpynt och sådant.
Men titta! Visst plockade jag fram den gula påskduken som jag ärvt efter
min mamma, jag plockade fram påskpyntet som sonen gjort i lekis och
de målade påskäggen som jag köpte när jag bodde i Umeå.
Lite påsk måste det väl ända vara, det är ju ändå påsk liksom....

I år har vi också fått massor av påskliljor av vår trädgårdsmästargranne.
Det är så vackert med gult på våren och jag är så tacksam
för alla blommor som vi har fått.


Påskliljorna fick vi redan för någon dag sedan, och som ni ser
hade snön inte smält då.... men nu är nästan allt det vita ett minne blott.
Fast det kan ju komma mera snö, det ser ut att bli kallare till påskdagen....


Min lilla påskhare fick sitta i en blomkruka och titta ut igen fönstret
denna påsk. Kanske är det någon med barnasinnet som går förbi och
blir glad. Med det sagt så önskar jag er alla en
"Stillsam och Glad Påsk!"
Ta hand om varandra!

1 kommentar:

  1. Önskar jag hade en sådan granne ,här finns inte en påsklilja ens till salu . Får nog åka via stan då vi ska besöka graven om vi ska hitta något . Visst blev det lite påskplock här också när man ska vara hemma ! Glad påsk !

    SvaraRadera