måndag 13 april 2020

Påskannandag med busväder

Det är måndag och påskannandag. Ute har det börjat snöa igen och
ibland river vinden i det mesta den förmår och snöflingorna driver in
nästan horisontellt. Det ser ut att bli en inomhusdag idag också.
Precis som gårdagen, som då bjöd på regn ända fram till kvällen. 
Men se, när jag tittade på kvällsnyheterna såg jag plötsligt solen!
Så jag rusade ut och upptäckte en helt underbar värld!
Det kändes som om man blev pånyttfödd... eller uppstånden....



Det var så vackert att det klack till i hjärteroten.
Efter en hel dag med först snö och sedan regn blev det en så fin avslutning
på en trist och grådaskig dag. Tjohoo!, ville jag ropa (men jag valde att vara
tyst ifall hela byn skulle höra...).



Även molnen som hade innehållit regndropparna och som var på
väg bort färgades blodröda av den nedåtgående solen.
För mig kändes det som att detta var påskens budskap.

Idag är vi på ruta ett igen med mera grådask - och snö.
Men idag skall jag ställa till med bullabak, något roligt måste 
man väl hitta på när man inte vill vistas utomhus....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar