lördag 4 april 2020

Kvällssolen

När jag bloggade igår skrev jag att jag väntade på solen, och
minsann tittade inte solen fram innan kvällen!
När jag såg det vackra kvällsljuset rusade jag ut med kameran.


Iklädd poncho och mössa ser jag ut som en benget eller något...
Kvällssolen färgade den vita snön rosa mot den röda uthusväggen.


Långa istappar hängde från taket.... månne det var första gången denna vinter.
Till kvällen blev det allt kyligare och redan när jag knäppte fotona hade vi massor
av minusgrader (efter en betydligt varmare dag som ändå inte hade smält snön).


Solen var i nedåtgående...


och marken färgades gul, rosa och skymningsblå.


Och titta, solen tände ljuset i mitt växthus!



Det är något magiskt med kvällssolen när det har fallit snö.


Månen stod redan högt på himlen.
Dessa bilder fotade jag omkring kl 20:15. Men redan efter 
trekvart rusade jag ut igen för då hade ljuset, värden ja allt ändrat sig igen.
Men de fotona kommer i ett annat inlägg.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar