fredag 17 april 2020

Uppmuntran

När man tittar/lyssnar till nyheterna eller läser dagstidningarna
möts man av ord som "dödsfall", "permitteringar", "kristider", ekonomin i 
fritt fall", "drickande och våld i hemmen" osv. Det är rätt mycket av 
det negativa just nu. Vi blir överösta av hemskheter.
Därför tänkte jag idag komma med lite uppmuntran.
Jag tycker liksom det är viktigt att göra varje dag till den bästa.


Vet ni vad som förgyller min dag just idag?
Jo, solen sprider ljus och vårvärme!
(Inom parentes måste jag medge att morgons nordanvind är riktigt kall,
så vilken tur att solen värmer lite i alla fall!)



Solens strålar faller så vacker in igenom fönstren och förgyller min
blomvas fylld med papegojtulpaner. (Och några helt vanliga gula tulpaner.)
Jo, det är trädgårdsmästargrannen som varit i farten igen.
(Det är tjänster och gentjänster som gäller här ute på landet....)


Medan jag laddade ner mina foton kikade jag in på dagens nyheter i telefonen.
Nämen, sanna mina ord om inte landets statsminister Marin och president Niinistö
kommer att hålla presskonferens för att marknadsföra kampanj där
man skall muntra upp oss medborgare! Här är det tydligen fler som vill uppmuntra.
Men jag bara säger som så att solsken som lyser in igenom ett fönster
det är ändå en svårslagen uppmuntran!
 
 

Och kom ihåg att:
Livet behöver inte alltid vara perfekt
för att vara helt underbart!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar