tisdag 5 mars 2019

Klimpsoppa och fastlagsbulle

En av årets viktigaste dagar är utan tvekan fastlagstisdagen,
det är sedan gammalt. Och just idag firar vi alltså fettisdagen!
Dagen har varit solig men den kalla nordliga vinden har
gått igenom märg och ben. Brrr!
Dagen till ära hade vi barndomsvänner inplanerat att 
sammanstråla på en lunchrestaurang för att äta dagens måste,
nämligen klimpsoppa! Våra respektive fick följa med, dom ville
säkert också ha mat denna dag....



Så där satt vi och sörplade i oss varm klimpsoppa för att överleva denna dag.
Mycket skoj och prat blev det förstås också.


I dagens lunch ingick även kaffe med fastlagsbulle.
Denna bulle kunde man ju lätt klämma ned!


Som om sambon och jag inte hade ätit tillräckligt denna dag, så bjöd
svärmor också på klimpsoppa. Någon timme efter första tallriken
mumsade jag i mig nästa rågade tallrik soppa.
Månne jag inte skall överleva denna fasta också....
(eller tänk om jag blir hungrig i morgon, vad gör jag då?)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar