torsdag 28 mars 2019

Nackdelen med vårens ankomst....

Så här i slutet av mars månad vet man att våren är i antågande
Idag drillade lärkorna uppe i skyn när jag vandrade ute på slätten.
När jag blundade såg jag grönt i naturen,
men så öppnade jag ögonen och kom tillbaka till verkligheten....

 
Ja, våren är på vägen.... det märks!
 Idag hade vi plus 8 grader och snön smälter 
allt vad den hinner. Vatten och slask överallt.


Jag tycker om att vandra längs de små krokiga vägarna här i byn.
Här är det bara jag, en och annan hästflicka som rastar sin häst
 och ibland kan någon privatbil susa förbi och då känns det som värsta trafikrusning
och jag får nästan lov att hoppa ner i diket för att inte bli nedsmutsad....
Och som ni ser, det är rätt mycket snö kvar ännu.
Längs de små vägarna är det rätt snyggt och städat, trots gropar i vägen.
 
 
Längs de större asfalterade vägarna är det däremot en styggelse.
Det är så smutsigt längs cykelvägen för nu blommar all gråsand, hundbajs
och annat skräp upp i den smältande snön vid vägkanten.
Några kajor är på upptäcktsfärd för att om möjligt hitta något intressant...
 
 
 En kaja och smutsig snö. "Kraaa...."
Annat var det ute på slätten där lärkan drillade och jag blundade....
Våren är i antågande, jo jag vet.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar