lördag 23 mars 2019

Marsdagarna rullar vidare med hemmabak

Här hos mig rullar mars månad vidare.
Ibland tycker jag att tiden går alltför fort och ibland kan jag tänka
"varför händer ingenting?"... Den senaste veckan har faktiskt bjudit på
både och. Denna lördag har jag i alla fall bestämt mig för att ta den lugnt,
se tiden an och njuta av den varma vårsolen (ja, och hinna blogga lite...).


Denna vecka har mitt bakningsintresse fått sitt lystmäte. 
Jag har bakat både kakor, tårtor och matbröd - och mera kakor och bröd.
Jag tycker om att baka, men problemet med att baka är att ingen äter upp
 mina bakverk. Fast nu i veckan har jag haft åtgång på mitt kaffebröd. 
Det har blivit tre kafferep och så ville arbetskarlarna ha kaffebröd
 med sig till skogsjobbet. Det är roligt med åtgång.


I går kväll bjöd vi in sambons mor, systrar och sonen med flickvän till tårta och lite småvarmt.
Alltid lika spännande att pröva nya recept. Här ostgratinerade tunnbrödssnittar
och min hembakade frölimpa med sallad, rökt lax och paprika.


I morse vaknade jag till regnsmatter på taket, det var grått och trist 
där ute.Vinden tjöt och det var skönt att dra täcket över huvud och
somna om. Nu några timmar senare har vinden virvlat vidare och solen
har gjort entré med massor av värmegrader!
En perfekt lördag för en kaffestund ute i växthuset, där inne är
det över tjugo plusgrader och jag börjar nästan känna mig sugen att
så de första fröna (trots att jag vet att nästa vecka kommer att bjuda på kallare väder).
Nu idag önskar jag er alla en skön och avkopplande lördag!
Njut av livet och av stunden!

Be greatful for small things
for big things
and everything between.
Count your blessings,
not your problems.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar