tisdag 12 mars 2019

Ett baletthopp i vårvintersolen

Om jag under gårdagen kände mig lite dämpad och hade svårt att röra på mig
så kändes det som om jag idag hade kunnat dansa balett ute på slätten !
Det kändes som om jag ville sträcka på vristerna, räta på ryggen 
och sträcka ut armarna. Omfamna världen.
Och ta ett och annat skutt...ett baletthopp...! Graciöst och fulländat!
 Bara för att solen lyste från en fantastisk klarblå himmel!
Så skönt efter gårdagens snöoväder!



Jag var ute på en långpromenad idag, den längsta på flera veckor.
Och det kändes så skönt! Solen sken och den värmde där nordanvinden inte
slapp till. Första riktiga, verkligt fina vårvinterdagen! Just idag!


Gårdagens snö - den började smälta och asfalten tittade åter fram.
Visst är just detta ett säkert vårtecken?
När man känner solens värme trots att det är minusgrader i luften...


Jag satt en lång stund inne i mitt växthus och det var så varmt därinne att
jag började kolla in fröna. Nåja, det är väl inte dags ännu,
men det började klia i fingrarna.


På förmiddagen var jag hundvakt, alltid ett trevligt nöje.
Vi två var också ut på en promenad i det vackra vädret.


Men vi hade ingen brådska och vi gick inte speciellt långt.
För det skulle ju kollas in alla dofter längs vägen. 
Vem hade månne gått här?



Och går vi inte åt fel håll. Vi skall ju åt andra hållet...
Jo, på den här promenaden var det visst två som ville bestämma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar