lördag 1 december 2018

Välkommen december!

Ny månad! Årets sista månad!
Välkommen december, hälsar jag!


Det för årstiden varma vädret fortsätter. Tyvärr fortsätter det gråmulna också,
 så någon adventskänsla vill ju inte riktigt infinna sig.... 
Ingen snö, endast grått och trist....
Nåja, adventskänslan kan man ju allt fixa på annat sätt! Eller hur?
Här hos oss doftar nygräddade pepparkakor och det om något är
för mig starkt förknippat med december och julförberedelserna.



Idag har jag bakat ut de första pepparkakorna för månaden,
det lär bli fler gånger.... Jag plockade fram de gamla pepparkaksformarna
som jag ärvt efter min mamma och stansar ut så många kakor som 
möjligt ur degen. In i ugnen och så efter några plåtar har jag
nu en plåtburk fylld med årets första knapriga kakor.
I våra fönster strålar ljusstakar och visst har 
adventskänslan infunnit sig. Men ljus och ... pepparkakor!
Glad lilla jul på er!


1 kommentar: