tisdag 4 december 2018

Julkrans av blåbärsris

I går kväll började det snöa. Det var så vitt och vackert på marken
i morse. Men så idag fick vi plusgrader och regn - det var den vackra snön....
I går kväll satt jag och band årets julkrans som får komma upp på ytterdörren.
Min vana trogen blev det en krans med blåbärsris.
Vackert grönt och det är faktiskt rätt tacksamt att jobba med blåbärsris.


I morse sopade jag halva yttertrappan och lät halva trappan vara vackert vit
så att jag kunde fota kransen i snö....


"Hand made with love" är ett band som jag köpte för många år sedan på
Kvinnornas Julmässa i Vasa. Bra att ha, tänkte jag och band en rosett....
 

Jag hann faktiskt inte sätta upp dörrkransen idag för jag skulle in till staden.
Nu hoppas jag på mindre regn i morgon så att jag får den uppsatt.




På torget inne i staden lyste en stor julgran. Stora runda julgransbollar
fanns på marken bredvid granen. Stadens esplanader var dekorerade med runda 
bollar de också. Stad i ljus - fast dagen var grå och regntung....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar