lördag 22 december 2018

Nu är julen nära!

Så här före julen är det som om tiden går snabbare än vanligt.
Med åren har jag ändå lärt mig att det inte är lönt att stressa.
Julen kommer ändå.
Jag hoppas på en fridfull jul även detta år.
En jul fylld med tacksamhet och gemenskap
och en jul då alla får vara friska.



Hemma hos oss har redan julefriden infunnit sig lämpligt till veckoslutet.
Julmaten inhandlad och julblomman på soffbordet.
Nu på eftermiddagen lovade sonen komma förbi och äta
tomtegröten..... Och till kvällen tar vi in granen.....


Dagarna före julen har också varit fylld med många förberedelser.
Som att vi sjungit De vackraste julsångerna i kyrkan.


Vi har också ätit ett gott julbord.


Med lutfisk och skinka och massor av annat gott därtill.
(Ja, och vi fick ju en vacker utsikt på köpet.)
Nu visar termometern -9 grader, snön knarrar under skorna
och.... nu måste jag koka gröten.....
 

2 kommentarer:

  1. Merry Christmas!!

    May you enjoy a wonderful year ahead

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt med fridfulla dagar ,hoppas jag får sådana i år . God jul till er ! Nette Dom 2 andra i huset hänger nog med på hälsningen också !

    SvaraRadera