måndag 29 augusti 2016

Ny vecka, nya beslut

Måndag och ny vecka.
Jaha, så var det dags att samla ihop sommarens trådar och foga samman
till något som skall föreställa höstens arbete.... En sommar som
gick alldeles för fort (eller så kunde jag skriva att den slutade alldeles
för tidigt för jag är ju inte klar med allt jag hade tänkt göra denna sommar....).
Nu sitter jag här och jag har börjat grunna på höstens begivenheter.
För några veckor sedan hörde jag mig högt säga att nu kunde
jag tänka mig att verkligen ta på mig mycket mera jobb. 
Det skulle jag inte ha sagt, inte ens tänkt....
Bara några dagar efteråt gav min kroniska sjukdom sig till känna.
Den som jag inte blir frisk från och den som jag får leva med
så länge jag lever.... Samtalet med min läkare gav mig mycket att
tänka på. Och då lade jag det myckna jobbet på hyllan.


Men lite roligt skall jag väl ända få ha. Så nu denna måndag satte jag mig åter
ner framför datorn och tog tag i en del kontakter och vips har jag åter lite jobb
att se fram emot. Nu får det bara bli så-där-lite. Sånt som inspirerar och som lyfter
mig. Sånt som gör att det är roligt att leva livet.
Nu kör vi!
Inte gasen i botten som tänkt, utan mera lite så-där-lagomt.
Så att det passar mig.
 

1 kommentar:

  1. Så vackra färger i den bilden .Ja sjukdom och jobb är ju ingen bra kombination det känner ju jag till ,idag var min anställda sjuk och hemma så det blev plan B men sist och slutligen var det så många kunder att det blev plan C .Vi kommer nog att fara ut till villan ännu 2 helger är det tänkt för vi vägra säga att sommarn är slut ,kramen Nette

    SvaraRadera