onsdag 3 augusti 2016

När åskan går

Nu har vi haft dagar och nätter med åska.
I natt lystes sovrummet upp av blixtar. Som strålkastare. Trots att jag
knep ihop ögonen och kröp under täcket såg jag ljuset från blixtarna där ute.
Regnet smattrade mot taket med ett sådant dån att man ibland inte ens hörde åskknallen.
 Vid 3-tiden steg jag upp och tittade ut igenom fönstret.
En grå vägg av vatten, vi såg inte ens till grannen i norr....
I dag har åskan mullrat igen, inte så nära nu.... 
däremellan lyser solen...





Vilken tur att jag hann fotografera mina blommor innan åskregnen.
 Visst tycker blommor om vatten, men inte hur mycket som helst!


1 kommentar:

  1. Tack för alla vackra och informativa inlägg du delar med dig av!
    Här har du en som inte gillar åska, speciellt inte nattetid.
    Blommorna borde få mera varsam bevattning.
    Ha en skön augustimånad! ♥︎

    SvaraRadera