måndag 14 mars 2016

Det artar sig!

Den här marsveckan börjar härligt varm. Ja, hela plus 5 grader har vi denna måndag!
Dessutom kan man ana solen bakom tunna molnslöjor.
Det artar sig, tycker jag.


Häromdagen tog jag in min pelargon, som övervintrat i vår källare.
Nu har jag pysslat om den och efter massor av vatten och fönsterljus har den nu 
börjat växa. Naturligtvis hoppas jag på vacker blomning så småningom.


Och har ni sett att mitt påskris  redan har pyttesmå "mössöron"?!
Det artar sig helt klart!
 

2 kommentarer:

  1. Man blir ju så glad över alla vårtecken.
    Jag hängde ut tvätt idag första gången i år.
    Lycka !!
    Men vad händer, det började regna...
    Suck.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Jomenvisst ska den blomma så småningom, det är bara att vattna,gödsla och ge solsken.
    Våra tranor har kommit, det är ett riktigt vårtecken, men vi har bara hört dem, men rätt vad det är kommer de och väcker oss kl 4 på morgonen, hi hi . . . men det gör inget . . .
    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera