torsdag 17 mars 2016

Syateljé i växthuset

I går intog jag vårt växthus. 
Jag tog en korg med lite smått och gott med mig och så 
gick jag in i vårt trädgårdsväxthus och stängde dörren om mig.
Där inne var det soligt och jättevarmt!
Jag hade bestämt mig för att lappa min vardagsjacka där inne istället
för att sitta inomhus. Jackan hade nämligen fått en hel del blessyrer
efter vinterns skogsjobb. Här hade jag intagit gårdagens
mest perfekta syateljé!


Där inne satt jag bland jordsäckar och gamla blomkrukor och mådde
som en kunglighet. Varmt och gott var det. Småfåglarnas kvitter
i träden bakom huset blev till musik under arbetet.


Det gäller att njuta av solskensdagarna för redan idag har vi mulet igen.
Fast då är det ju perfekt att få njuta av mina röda tulpaner 
här inne istället. Glad torsdag på er!

1 kommentar:

  1. Ja det gäller att ta vara på dom fina dagarna och dom fina stunderna.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera