tisdag 22 mars 2016

Rimfrost denna vackra morgon

Vilken morgon!
I natt har vi haft nästan minus 20 och i morse var allt
vackert klätt i rimfrost. Jag hann inte gå ut med kameran förrän
vid halv nio-tiden, men då var det vindstilla och snön
knarrade under fötterna där jag gick.


Den första bilden tog jag igenom fönstret när solen började visa sig
i björkdungen. Där stod jag med en rykande varm
kopp te och njöt av vår vackra morgon.
(Då visste jag inget om explosionerna i Bryssel...)
Nu bjuder jag på en hel drös med foton, håll till godo!
















Nu, någon timme senare, har solen värmt bort rimfrosten.
Rimfrost - den är så vacker och så förgänglig.

3 kommentarer:

  1. Så vackert hos dig ,här var det nästan borta när jag körde till jobbet .-14 var det när jag kom ur sängen ,kramen nette

    SvaraRadera
  2. WOW . . . otroligt vackert men så sant, så förgängligt !
    Tack för dina underbara bilder, men jag vill inte ha vintern tillbaka just nu.

    OM VI INGEN VINTER HADE, SKULLE VÅREN INTE VARA SÅ ANGELÄGEN !

    Ett mycket bra ordspråk eller hur ?

    Må väl vännen/ Eva

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt vackert och hela härliga blåskalan från vitt till mörkare och mot blågrönt!
    Önskar dig fin påskhelg
    /Anette

    SvaraRadera