torsdag 10 mars 2016

En kopp kaffe, tack!

En av dagens höjdpunkter är kaffepausen.
Det är nämligen så att jag dricker kaffe en gång per dag nu för tiden.
Ofta blir det en mugg, ibland till och med två muggar kaffe. Inga små koppar här inte!
För några år sedan när jag var som sjukast kunde jag inte
dricka kaffe, kroppen sa stopp. Men nu smakar kaffet himmelskt igen!
Jag börjar inte dagen med kaffe, utan så där runt kl 11 då 
börjar "kaffetanden värka" (som man brukar säga).


Oftast dricker jag mitt egenbryggda kaffe, men ibland ute på sta´n
kan jag ju inte motstå lite koffein, gärna med något gott till.
Och ser man en sådan här trevlig kaffeinbjudan till ett café som på fotot ovan,
jaa - då kan man ju inte motstå frestelsen...


Hemma blir det sällan kaffebröd, men på café, då kan man satsa stort!
Trevlig kaffestund på er!

1 kommentar:

  1. Precis som du, jag startar aldrig dagen med kaffe, det måste gå en stund innan intaget.
    På förmiddagen smakar kaffet som allra bäst för mig, dricker högst två koppar om dagen.
    Ibland händer det att jag missat, det känner mitt huvud av.
    Märkligt att man kan få abstinent besvär fast man dricker så lite . . . .
    Det där 'fiket' de hade ett fint citat som stämmer till 100 %.
    Min gubbe älskar kaffebröd, han är nog uppvuxen på en liten bulle, hi hi . . .
    Den familjen eller mamman var en duktig 'bonnamora' och bakade gärna kaffebröd.
    Den 'fika' traditionen är inte jag uppvuxen på, (men jag sörjer den inte).
    Mina föräldrar kom från Polen det vet du kanske redan, där dricker de te till frukost,
    fika gjorde de inte på det viset, men visst finns och fanns det caféer.
    Men håller med dig om man sätter näsan på ett fik vill man satsa stort, hi hi hi . . .
    Annars älskar jag knäckebröd med kaviar till kaffet, super super gott, enligt mig.

    Må väl/ Eva

    SvaraRadera