torsdag 22 oktober 2015

Regn och rusk


Igår kväll kom så Det Ettriga Regnet och trummade på taket. 
När jag släckte sänglampan låg jag en stund
och lyssnade till vinden och regnet som ibland smattrade 
mera och ibland mindre på taket. Ett riktigt typiskt höstregn.
 I morse hade regnovädret dragit förbi och dagen
har bjudit på molnigt men varmt väder. Nåja, nu väntar vi på nästa 
omgång med regn, som torde komma om några timmar....


I går planterade jag äntligen några tulpanlökar.
För när det är regn och rusk är det så skönt att få
tänka lite framåt till våren!


(Nu vet ni att det blir tvåfärgat i min rabatt under maj månad....)

Lyckan smiter ibland in genom en dörr
som du inte visste att du lämnat öppen.

1 kommentar:

  1. Visst piggar det upp att förbereda lite för våren. Jag sätter inga tulpaner för de skulle snabbt rådjuren äta upp, men känner likadant när jag höstsår. Här har vi bara fått duggregn och det är snustorrt i jorden.
    Fint citat.
    Ha det så gott i helgen
    Anette

    SvaraRadera