onsdag 7 oktober 2015

En helt vanlig dag

Dagarna rullar på.
 Kalla morgnar och inte längre så varma dagar.
Det fick bli potatisgratäng i ugnen till middagsmat. Jag använde 
massor av vitlök, hela huset doftade - nästan stank - vitlök...


Sonen kom hem på mat, en rykande tallrik med vitlökspotatis.
Jo, det föll honom i smaken.


Egen potatis. Egen vitlök. Smaksatt grädde, mjukost och lite salt. 
Det blev en enkel men god gratäng.
Knäckebröd med skinka passade ypperligt till.


Idag har jag också hunnit ut på vift en liten stund. Här satt jag och väntade
på att sambon skulle sluta jobba så att vi kunde åka för att veckohandla.
Dagen avslutade jag med en kvällspromenad. Med stavar. Det var länge sedan
jag promenerade med stavar, men jag kände att axlarna också
behövde lite motion efter allt datajobb.
Nu är det höstmörker där ute och det är dags att knäppa på tv:n.
Ja, så kan en helt vanliga dag te sig i mitt liv.

1 kommentar:

  1. Hallååå.. ja fy vad det har blivit kallt om nätterna o lite kallt om dagarna är det nog å..men man har väl inget annat att vänta, fast jag tycker att det kommer för fort varje år..Potatis tallriken ser så god ut! ha en bra dag!

    SvaraRadera