söndag 18 oktober 2015

Blommor i oktober

De senaste dagarna har min sjukdom gett sig till känna. Igen.
Jag har varit mycket trött och jag har väl inte gjort så där mycket.
Men mera medicin, en laddning vitaminer och frisk luft
har gjort att formen åter börjar återvända.
Dessutom har ett fång med blommor uppmuntrat mig. 
Ni vet, just så som bara blommor i oktober kan glädja en....



Att få en bukett med långlivade snittblommor är ju inte så illa.
Nu kan jag njuta av blomsterprakten länge, länge!


Dessutom har min gulliga kaktus börjat blomma så här på höstkanten.
I två veckor har jag väntat på att blommorna skall slå ut och så i går
vecklade den första kaktusblomman ut sina intensivröda kronblad.
I morse hade ytterligare två blommor slagit ut i full blom.


Nu njuter jag!
I kväll skall vi fira att historiken äntligen är klar för tryckpressen.
Det blir kaffe med tårta och bara lite nattsudd.
För i morgon tar jag mig an ett litet nytt frivilligt uppdrag,
nämligen handräckning i ett asylboende.

1 kommentar:

  1. Åh så vackert röd din kaktus är ,så bra att du är på bättringsvägen . hör att det är ett fint jobb du ska göra men kanske tungt för själen ,kramen Nette

    SvaraRadera