lördag 24 oktober 2015

Mitt drömställe på jorden

Vår sommarvilla vid havet är min plats på jorden.
Här njuter jag. Här har jag inga måsten. Här får jag bara vara jag.
Här känner jag hur livet faller på plats.
Vår villa, med sommarhus och bastu, är min drömplats på jorden.
Tänk att jag har hittat mitt drömställe!
Nu skall ni veta att det varken är flott eller unikt på något sätt.
Det är en helt vanlig plats. Men det är just på den platsen
som jag kan koppla av på.
Som jag känner att mina fötter når marken.
Där hela jag är jag.


Här kan jag dra in den friska luften, sänka axlarna och
låta tankarna strömma i en lugnare takt.
Idag åkte vi ut på förmiddagen, solen lyste och det var runt nollan.
Allt efter klockan tickade framåt värmde solen upp vår 
del av världen och vi fick en varm och fin dag.
 Vi började elda i bastun och satte oss
ute på träbänken på bastuverandan och drack termoskaffe.


Medan bastun värmdes började jag kratta löv och 
höststäda kring husen. Och så äntligen njöt vi där på bastulaven.
Vedeldad bastu och äkta bastutvål....jag säger bara ååååh!


Det blev en verklig njutardag ute i naturen idag.
Både himlen och havet lyste blå och frågan är om inte jag
också lyste...men blå...ja, det lyste om mig i alla fall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar