måndag 5 oktober 2015

Oktober är en rosa månad

Under oktober stöder vi bröstcancerforskningen med det rosa bandet.
Ett litet rosa band som visar att en liten gärning kan ha stor betydelse.
För det gäller att ta hand om sig själv och varandra.
Skulle det ofattbara visa sig vara en realitet, då vill jag att det
skall finnas den bästa vården för just mig.


Redan den första oktober inhandlade jag ett litet rosa band och
har nu fäst bandet på min blus.
När jag började jobba som frilands skrev jag min allra första artikel om
just bröstcancer, den sjukdomen som drabbar nästan 5.000 kvinnor varje år i vårt land.
Jag vet att jag har bröstcancer i släkten, både från min pappas 
och min mammas sida och varje gång när jag varit på mammografi
är jag djupt tacksam att jag fått ett glatt besked. 


Årets rosa band har designats av Katri Niskanen och hon säger att
"Jag designade händerna till bandet som en symbol för hjälp
och omsorg. Det är viktigt att värna om sin egen kropp och att
ta hand om varandra".
Ta hand om dig du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar