torsdag 14 juli 2022

Slöa sommardagar...

 Igår låg sommarhettan tryckande över nejden. Vinden var minimal och svetten lackade på ryggen när jag gick ned till växthuset för att skvätta lite vatten på mina växter. En nässelfjäril satt strategiskt på en tistel när jag gick förbi... den bredde ut sina vingar och solade sig. Den njöt av värmen. 


Jag satte mig åter i skuggan och önskade några regnstänk.... Det har regnat till höger och vänster och i söder och norr den senaste tiden. Men just här, just över vårt potatisland, har det inte kommit någon väta på veckor.... Fast just igår behövde det förresten inte regna, jag skulle ta in torrhö till våra tre ankor. Som ni förstår inga stora mängder hö, men avgjort så mycket att jag har tillgång till strö i deras bur för hela inkommande vinter....  Nej - inget regn igår heller och nu har jag hö så det räcker!


De vackra sommarkvällarna har avlöst varandra denna sommar. Jag har njutit av svalkan kvällstid.

Nu utlovas lite svalare väder. Kanske. Men hör ni; sommaren ändå! Vilken favoritårstid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar